1968-ban kőnyomatokból válogatta első önálló kiállításának anyagát a budapesti Dürer Teremben. Fiatal anyák bebugyolált csecsemőikkel, idős, megtört férfiak, sok rettegést átélt öregasszonyok áhítatos szépségükkel, a szenvedés súlyát viselve bibliai alakoknak is beillenek. Különös érzékenységét a testi-lelki fájdalom iránt a mai napig megőrizte és szíve teljes odaadásával ontja magából a mívesen megmunkált műveit más-más kifejezésformában.
Fiatal éveiben katolikus templomok számára festett megrendítően szép, mély hitből fakadó falképeket. Krisztus, Szűz Mária, a keresztút és más biblia történetek a hívek számára az elmélyülést és a tanítást szolgálták Mosonmagyaróvárott, Nyírlugoson, Győrnagybarátiban, Várgesztesen. Pompás rézkarcai révén Hertay Máriában tisztelhetjük a 20. század második fele grafikusművészetének egyik alappillérét. A 15. századtól ismert műfajt a nagy elődök – Schongauer, Dürer, Rembrandt- nyomdokaiba lépve műveli. „Én ezekbe a karcokba a lelkemet is belepréselem, belegyömöszölöm egész nyomorult életemet…” – vallja a művésznő.
Az 1980-as évek elején a tűzzománc technika felé fordult. A festőiség, ez égő színvilág felfedezése új lendület adott templomi munkáinak. Stáció sorozatok készültek többek között a budapesti Pázmány Péter Katolikus Egyetem, a pápai nunciatúra, a szegedi püspöki palota kápolnáiba, valamint a szécsényi ferences kolostorba, a mosonmagyaróvári, a büki plébániatemplomba.
A kiállítást rendezte: Kratochwill Mimi művészettörténész